duminică, 19 decembrie 2010

"Managementul crizelor si conflictelor!"

Am un mini deja-vu!

Eu, o cafenea, o agenda transforamata in caiet intre timp, oameni vin si pleaca.Dar de data asta nu studiez tipologia personajelor prezente.

Incerc, repet, incerc sa fac o prezentare a celor 4 conflicte aramate arabo-israeliene.Si ma descurc destul de ok pentru o novice in domeniu, numai ca ma nelinisteste un gand: acela ca, la fel ca si anul trecut, stau singura intr-o cafenea in preajma sarbatorilor, iar pe langa mine trec ca niste furnicute zeci de persoane incarcate mai mult sau mai putin de cadouri.Si ma gandesc, mai in gluma, mai in serios: oare mi-am petrecut un an intreg intr-o cafenea studiind diverse comportamente, persoane, personaje, fara sa imi dau seama de asta?

Incerc, repet, incerc sa inlatur gandul asta enervant ce pare ca s-a instalat mult prea comod in sufrageria creierului meu si sa ma consolez cu gandul ca, macar de data asta, nu irosesc "cerneala" degeaba, conflictele arabo-israeliene avand totusi un rol important in relatiile internationale.

Tocmai am bagat in gura pixul imprumutat de la bar, deci nu cred ca ma descurc prea bine cu incercatul inalturarii de la puterea gandirii mele rationale a gandului inamic.Ma vad pusa intr-o situatie similara Israelului in 1967 in cadrul celui de-al 3-lea conflict armat survenit in urma gestionarii defectuoase a crizei progresive, situatie pe care a incercat s-o evite si in 1956, aceea de a fi obligat sa accepte prezenta militara egipteana in apropierea granitelor sale.

Criza, conflict, razboi.Progresiva, armat, absolut.Razboiul absolut impotriva gandurilor negre ar fi o ideel.Dar "o fantezie logica" citandu-l pe domnul...profesor care a reusit, chiar fara prea mare efort, sa ma faca sa pun mana pe un pix si sa insir pareri intr-un scop constructiv, nu numai...continui in acelasi ton constructiv...distructiv, nu este tocmai ideala.Deschid din nou ghilimelele pentru a continua citatul: "imposibil de realizat in realitate, nerestrans de forte inteligente [...]; scopul este invingerea completa a inamicului".

Cate alte situatii, in afara razboaielor si cea a gandurilor negre nedorite, pot fi definite, folosind definitii de genul celei de mai sus, inlcouind unele cuvinte, de genul inamicul, cu sinonime mai usor de digerat pentru cei mai sensibili?

Concluzia in cazul meu?Mai jos:

Cred ca ma aflu de un an intr-o criza progresiva care s-a derulat in stare latenta, evoluand gradual si care s-a declansat in acest punct clminant al procesului lent de acumulare si escaladare a tensiunii dintre cei doi advresari: eu si constiinta mea.Negestionarea acestei crize sau incercarile esuate sau neduse la indeplinire de a gestiona criza au dus inevitabil la un conflict intern de interese.Nu cred insa ca este prea tarziu pentru incheierea conflictului fara daune morale vizibile pentru niciuna dintre partile implicate, stiind cu siguranta ca exista dorinta vizibila din ambele parti de a se ajunge la un compromis.

Va voi anunta cand, in baza lepsei celor 40 de puncte, se va semna Pacea de la...eu as vrea sa se semneze la Paris.

Veronica, esti invitata mea sa preiei leapsa celor 40 de puncte.

2 comentarii:

 

PhotoBlog